Verslag Rabofietssponsortocht (11 juni 2016)

Dit keer had ik al snel de benodigde 8 deelnemers voor deze tocht bij elkaar en tot op het laatst geen afvallers!

We verzamelden ons bij het startpunt in Wognum bij de tennisvereniging. De hele week mooi weer maar juist deze dag iets minder met af en toe een buitje van niets. Dat mocht de pret niet drukken. Iedereen was goed op tijd, temeer omdat André had aangegeven op tijd weer terug te willen zijn.

De rit ging richting Abbekerk waar onze eerste stempelpost was. Vlak ervoor kwamen we nog een zeer goede bekende tegen, namelijk Wim Broekhuizen, die op dat punt de fietsstroom in goede banen leidde. Hij werd hartelijk begroet. In Abbekerk eerst even gauw gestempeld en toen een bakje koffie met heerlijke (appel-)cake genomen. Zo konden we er weer tegenaan. Vandaar fietsten we via Nibbixwoud naar de volgende stop in Westwoud. Overigens was er bij elke stempelpost wel iets te horen of te zien. In Westwoud waren linedancers bezig met hun show. Het lijkt duf en gemakkelijk maar ga er maar eens aan staan. Menig zweetdruppeltje zal dan heus wel verschijnen. Helaas was niemand te porren om mee te doen.

Daarna gingen we op naar Blokker. Daar was een mannenkoor aan het zingen; ook heel leuk maar we zijn daar niet al te lang blijven staan en dus reden we door naar het eindpunt in Wognum. We kwamen lekker op tijd binnen en hebben de tocht gezellig afgesloten met een drankje bij de tennisvereniging.

Alle deelnemers: Hans, André, Truus, Afra, Constance, Jolanda, Ellie en Nancy bedankt voor het meefietsen. We hebben ons steentje weer bijgedragen aan de verenigingskas met dank aan de Rabobank!

Nancy Mulsch