Recreantenuitje (13 juli 2016)

Deze keer hadden Jolanda en Constance de beurt om dit uitje te organiseren. Er kon een datum geprikt worden. Zij wisten tot het laatste moment het programma geheim te houden.

Op zondagochtend eerst koffie met wat lekkers in De Bloesem. Van tevoren werd er nog van alles geappd met betrekking tot K3 die op die middag in De Bloesem zou optreden. Of de heren hun regenboogjurkjes wel aan zouden doen enz. Nog steeds niets bekend van het programma maar uiteindelijk werd gezegd dat we gingen lopen maar niet zo ver. En wat bleek, buiten stond er een busje klaar met Pé, de man van Jolanda, achter het stuur. Wat een service! Constance ook nog met de auto er achter aan want niet iedereen kon in de bus mee.

Onderweg in het busje werd er natuurlijk weer druk gespeculeerd waar de reis heen zou gaan. We belandden in de buurt van Lutjebroek bij een water waar een boot zou liggen, maar die was er nog niet want we waren wat te vroeg. Ondertussen kregen we alvast broodjes voor de lunch. De boot was er nog steeds niet en Hans zei: “Misschien is het wel een duikboot”. Maar uiteindelijk dook de boot op. Het was een polderschuit met aan het roer een stoere vent, genaamd Willem. Daarna kon het laden beginnen, er ging van alles mee op die schuit, want voor de inwendige mens werd goed gezorgd. Wat hadden we overigens een prachtweer!! Dat kon je op voorhand ook niet weten als je een boottocht organiseert. Varen door het mooie Westfriesland een lust voor het oog. Onderweg moesten we een puzzel oplossen. Het ging goed, maar sommige vragen konden toch niet opgelost worden. Na enige tijd kwamen we in Enkhuizen aan, waar we ook nog wat vanaf de kant konden genieten van deze prachtige stad.

Daarna weer in de boot en onderweg hebben we nog aangelegd om te genieten van een heerlijke barbecue (Pé had al het e.e.a klaargezet en voorbereid), maar niet eerst voordat we een spelletje Gumm Kub hebben gedaan. Nooit van gehoord maar het was wel leuk. Even in het kort: met een stokje andere stokjes met getallen erop omver werpen. Het team dat het eerst 50 punten had gehaald, won. Daarna werd er lekker gegeten, gedronken en gekletst.

Met de boot weer terug naar de startplaats waar Pé al stond te wachten om ons weer veilig thuis te brengen. Het was een heerlijke dag met stralend weer en natuurlijk de gezelligheid met elkaar. We hebben genoten. Wie het de volgende keer gaan organiseren is nog onbekend. Jolanda en Constance; bedankt voor de organisatie en natuurlijk niet te vergeten Pé en Willem!

Nancy Mulsch