Workshop 'Lang leve de sportouder' (01-10-2016)

Onder leiding van een coach van de Nevobo heeft Volleybalvereniging Wognum zaterdag 1 oktober, de workshop 'Lang leve de sportouder' gehouden met een 12–tal ouders van de mini’s, de jongste kinderen van de vereniging. De workshop is door de Nevobo ontwikkeld en past in het landelijke actieplan van het NOC*NSF naar een veiliger sportklimaat.

Het doel van de workshop is ouders bewust maken van de positieve invloed die hun gedrag op het sportplezier van hun kind kan hebben en hen te verleiden tot het gewenste supportersgedrag op de tribune (of langs de lijn). Voor de vereniging telt dat deze waarderende en positieve benadering van ouders de kortste weg is naar betrokken ouders die bereid zijn ook iets voor de vereniging te doen.

In de workshop zijn de ouders en jeugdtrainer Fabian Schreuder in gesprek gegaan over hun rol als ouder – supporter. De kinderen hebben van tevoren kort en helder opgeschreven wat zij wel en niet leuk vinden van hun ouders. Dit heeft de ouders aardig wat gesprekstof ( ... en stof tot verder nadenken ...) gegeven over hun rol voor, tijdens en na de wedstrijd.

Ko de Groot