Volleybalclinic Gido Vermeulen (09-11-2016)

Op woensdag 9 november heeft de C-jeugd van de onze vereniging een clinic gehad van Gido Vermeulen. Deze clinic werd gehouden in sporthal de Dars in Wervershoof. Gido Vermeulen is de bondscoach van het Nederlands herenteam en oud bondscoach van de Nederlandse en Spaanse dames. De clinic werd gehouden voor totaal 8 groepen van verschillende verenigingen, nl. VVW, Madjoe, Urbanus, Simokos, Wham Wham, Nivo, WVS en natuurlijk Wognum !!

De clinic begon met een pittige warming-up, waarna verschillende technieken van het volleybal werden behandeld. Voor elke techniek had de bondscoach oefeningen bedacht en werd het duidelijk door hem uitgelegd. De oefeningen waren zo opgezet dat de kinderen veel balcontact hadden en lekker actief bezig waren. Niet alleen voor de kinderen was het een zeer leerzame clinic maar ook de clubtrainers hebben veel aan deze clinic gehad.

Aan het einde van de clinic was er gelegenheid om aan de bondscoach vragen te stellen en dit werd ook in groten getale gedaan. Vragen van wie de belangrijkste spelers zijn in het Nederlands team tot aan wat is uw schoenmaat. Tot slot kregen de deelnemende kinderen allemaal verschillende cadeautjes. Het was een zeer geslaagde clinic en onze C-jeugd heeft zeer genoten!

Fabian Schreuder