Eindejaarstoernooi (21 december 2016)

Gezellige afsluiting van het jaar

Woensdagavond 21 december rond 19:30 uur druppelen de leden de sporthal binnen voor het eindejaarstoernooi. Het jaar wordt afgesloten en onder leiding van good old boy Piet van Zoonen vindt het eindejaarstoernooi plaats, dat is voorbereid door Paula, Ike en Nicole. In de sporthal zijn 4 velden opgezet. Op 2 van de 4 worden normale partijtjes volleybal gespeeld. De 2 andere velden zijn ingericht voor zitvolleybal en blindvolleybal. Maar voor we kunnen beginnen, roepen Paula en Ike om dat Piet eerst de warming-up zal leiden. Piet kijkt meer dan verbaasd om naar de dames. Kennelijk is deze afspraak hem ontgaan maar binnen een minuut pakt hij het voortvarend op. Hij laat ons ruim 5 minuten lopen, springen en huppelen. Allemaal vragen wij ons wel een beetje af of dit nu echt bij volleybal hoort, maar Piet ziet het aan, ziet dat het goed gaat en concludeert gelukkig al snel dat wij warm zijn voor het echte werk.

Dan volgt de teamindeling, wat een ietwat warrig maar ook wel grappig beeld oplevert in het begin. Wij, de recreantengroep, staan wat apart en krijgen hierbij het gevoel een status aparte te hebben want het duurt wel erg lang voor wij in een team worden gekozen. Gelukkig grijpt juf Ike in. Met luide stem en handgebaren wordt iedereen naar de 8 teams gedirigeerd.

Op de eerste 2 velden spelen we gewoon lekkere partijtjes volleybal met de gemixte teams. Maar op de achterste 2 velden spelen we zitvolleybal en blindvolleybal tegen elkaar. En dit leidt tot prachtige beelden en vermakelijk plezier. Velen krijgen, zittend op hun gat, de bal gewoon niet over het net naar de andere kant. En als de bal wel over het net komt, zien we de prachtigste onhandige bewegingen. Niemand neemt iemand iets kwalijk. Integendeel. We zien lachende gezichten. We voelen allemaal met elkaar mee. En dan het blindvolleybal, waarbij het net helemaal met een laken is bedekt. Een paar voeten van de tegenpartij; dat is alles wat we kunnen zien. Ook hier veel plezier en concentratie want de bal kan van alle kanten over het net komen.

Halverwege de avond is de pauze die ook wordt gebruikt voor het invullen van een vragenlijst met een 20-tal quizvragen. Voor we het spel daarna hervatten is er traditiegetrouw een korte toespraak waarin vooral de sportieve stand van zaken wordt toegelicht door Fabian Schreuder, voorzitter van de Technische Commissie, en Ko de Groot, voorzitter van de vereniging. Fabian geeft een overzicht van alle gebeurtenissen in het afgelopen half jaar en bedankt de vrijwilligers die hebben meegeholpen met naam en toenaam. Daarna schetst hij een gemixt beeld van de sportieve prestaties halverwege dit seizoen. DS3 doet het zeer goed en staat bijna bovenaan. DS2 heeft het moeilijk, staat onderaan maar er wordt hard aan getrokken om een paar plaatsen hoger te komen en zo in de 2e klasse te blijven. DS1 staat onbedreigd op de tweede plaats in hun klasse. En dan de Heren. HS2 en HS3 staan onderaan en zullen hard moeten werken voor behoud in hun klasse. HS1 daarentegen staat op de 2e plaats. Promotie naar de 1e klasse ligt in het verschiet en HS1 streeft dit ook na.

Rond 22:00 uur is het einde toernooi waarna de gezelligheid is voortgezet in de sportcafé De Bloesem.

Met sportieve groet, Ko de Groot