Het Nijntje Beweegdiploma (27-02-2017)

Hebben jullie al gehoord van het Nijntje Beweegdiploma ?
Op vrijdagochtend komen er zo'n 35 peuters, verdeeld over 2 groepen, samen met hun vader/moeder/opa/oma/oppas bij ons bewegen in De Westfrieslandhal. Deze peuters zijn (bijna) 2 tot 4 jaar. Verschillende leeftijden door elkaar, hierdoor leren zij ook van elkaar. Samen dansen we op de muziek, spelen we met ballonnen en ballen, om de les te starten. Als we een beetje warm zijn gaan we lekker aan de slag met de 4 uitdagende opdrachten die juf Floortje en juf Mandy hebben neergezet. Deze onderdelen verschillen elke week weer en bouwen steeds een beetje op in moeilijkheid. De opdrachten zijn per kind goed aan te passen, zodat ook de oudere peuters uitgedaagd worden binnen het onderdeel.

We hebben nu 5 lessen gehad en de kinderen hebben al stappen gemaakt. Van het eerste kwartier achter mama's been naar, de zaal in rennen en kijken wat er deze week weer te beleven valt. We zien kinderen die nu al meer durven dan aan het begin van de lessen. Ook zie je binnen de les dat kindjes vorderingen maken, erg leuk om te zien. Ook verbazen de peuters hun ouders/opa's en oma's: Zo hoog in het klimrek had ik niet verwacht !. Of de eerste paar keer de bank op aan de hand van mama en daarna zomaar eens zelf naar boven gelopen ! Zie de bijgaande foto’s.

Je ziet tijdens de les dat de peuters het heel erg leuk vinden om samen met hun (groot)ouders de opdrachten uit te voeren, kijk papa kijk ! Onder de aanmoediging van hun (groot)ouders gaan de peuters nog meer stralen en zie je hun zelfvertrouwen groeien. Ook de ouders glunderen van trots als hun kind weer iets nieuws heeft gedaan. Niet alleen de peuters leren, maar ook de (groot)ouders leren bij ons. Wij zien ze fanatiek meedansen, koprollen maken en springen als echte kikkers !

Op dit moment zitten de groepen helaas vol, maar we zijn van plan om volgend seizoen weer te starten met nieuwe groepen. Heeft U hier interesse voor dan kunt U dit alvast kenbaar maken door te mailen naar: tc. Dan kunnen we U op de maillijst zetten voor volgend seizoen (september 2017). Ook uw overige vragen en opmerkingen over het Nijntje Beweegdiploma kunt U kwijt op dit e-mailadres.

Mandy Koeman