Diploma-uitreiking Nijntje (22-12-2017)

Op vrijdag 22 december was het weer feest in de Westfrieslandhal. De diploma-uitreiking van de tweede groep peuters, die de lessenreeks van het Nijntje Beweegdiploma gevolgd hadden, stond op het programma. Na 15 weken geoefend te hebben mochten ze nu aan hun papa's, mama's en opa's en oma's laten zien wat ze allemaal al kunnen.

Nadat alle kindjes binnen waren en we gedanst hadden, deden we het kat en muis spelletje. De kinderen weten meteen wat ze moeten doen als ze de lintjes zien: in je broek (of die van papa of mama) en dan wegrennen! Een mooi gezicht al die rennende kindjes en papa's en mama's, de lol spat er vanaf. Daarna mochten ze los op de toestellen die juf Floortje en Mandy neergezet hadden. Klimmen op de berg, duikelen, zwaaien aan de touwen en natuurlijk springen van de kast. Maar de favoriet leek toch wel de schommel te zijn, heel hoog kon je daarmee! De koppies van de peuters worden steeds gekleurder en er wordt hard gewerkt.

Als het opruimliedje klinkt gaan we met z'n allen in de kring. Nu wordt het toch echt wel spannend. De peuters halen zelf hun diploma op bij Juf Floortje, best spannend want de hele kring kijkt. Even trots poseren voor de camera van juf Mandy en dan snel terug naar papa en mama. Na afloop drinken we nog even iets samen en gaan ze met rode wangen én een ballon met Nijntje erop naar huis.

Vanaf februari 2018 is er weer een nieuwe lessenreeks op vrijdag in de Westfrieslandhal, en op zaterdag in de Tripkouw Midwoud.

Mandy Koeman