Vriendschappelijk treffen met Volleybalvereniging Neos (21 maart 2018)

Elk volleybalseizoen proberen de recreanten van vvWognum een buurvereniging uit te nodigen, of om bij hen te spelen. Dit keer werd Volleybalvereniging Neos (Hoorn) gevraagd om in De Westfrieslandhal te komen spelen. Op woensdag 21 maart 2018 was het zover. Het aantal recreanten van beide verenigingen is erg groot. Het was zelfs zo, dat er 6 teams zouden kunnen zijn en dat dan verdeeld over drie velden! Helaas waren er door ziekte of anderszins een aantal afzeggingen. Dat mocht de pret niet drukken want er waren toch nog ruim 4 teams te formeren inclusief enkele indraaiers; nu op twee velden. Allereerst werden de gasten hartelijk welkom geheten. Clemens had de organisatie van de avond verder in handen. De teams werden ingedeeld en de wedstrijden duurden 40 minuten. De eerste set tot 25 punten, de tweede set tot de tijd om was.

Zelf zat ik in Team 2 met Gerben, Inge en Bram van Neos en Cees, Ellie, Brigit en Chris van vvWognum. Het was een gezellig team maar ook een team dat van wanten wist. Er werd lekker gespeeld en door sommigen werden onmogelijke ballen toch nog gehaald. Cees wist zijn lengte optimaal te benutten (blokken! en de bal op lege plekken prikken). De inzet van allen was groot.

Rond 22:15 uur waren alle wedstrijden gespeeld. Eerst het materiaal opruimen en daarna lekker douchen. Ook de nazit was gezellig en heb ik alleen maar positieve geluiden gehoord. Neos gaat een paar weken langer door met de trainingen dan vvWognum. En daardoor is gevraagd om aan het einde van het seizoen wellicht nog een keer bij hen langs te gaan. Ik denk dat er meerdere personen zijn die daar wel oren naar hebben.

O ja, en dan natuurlijk nog even de uitslag die Clemens had bijgehouden. Winnaar was Team 3, gevolgd door Team 2, Team 4 werd derde en Team 1 eindigde op de vierde plaats. Eigenlijk zijn er geen winnaars of verliezers. Iedereen heeft zijn/haar best gedaan !

Neos, bedankt voor de sportieve gezelligheid en Clemens bedankt voor de organisatie van deze avond !

Nancy Mulsch