Recreantenuitje (30 september 2018)

Dit jaar lag de organisatie van dit uitje in handen van Marjan Loos en Hans Breeuwsma. Er moest eerst een datum geprikt worden en dat is uiteindelijk zondag 30 september geworden. Op deze dag werden we om 15:00 uur per fiets verwacht in het bedrijfspand van Loos op Oosterspoor. Hans was de week hieraan voorafgaand al druk bezig geweest met het versieren van het een en ander en om alles gereed te maken voor de ontvangst. Marjan had o.a. de catering onder haar hoede.

We begonnen met koffie/thee en gebak. Dat ging erin als zoete koek. Er werd lekker gekletst maar er was werk aan de winkel. Hans kwam met een stapel papieren en daarop allemaal hokjes met bolletjes en pijltjes. Toen wist je eigenlijk wel al hoe laat het was want er moest een route door Wognum gereden worden middels die bolletjes en pijltjes en onderweg moest je goed opletten want zo hier en daar zouden er letters gevonden moeten worden.

We werden opgedeeld, en per twee man/vrouw gingen we op pad. Zelf was ik gekoppeld aan Lars. Het eerste stuk ging voortvarend en kwamen we er goed uit. Maar in Wognum na twee rotondes werd het toch wel wat moeilijker en waren we het spoor bijster. Zelfs toen we een route nog een keer hadden gereden. We dachten dat dat niet goed was maar achteraf was dat wel goed. Vanaf dat punt wisten we het niet meer. We zagen nog wel meer koppels rijden en sommige waren ook aan het zoeken. Lars en ik hadden inmiddels wel al wat letters verzameld maar lang niet genoeg. Er was ook geen woord van te maken. We hadden inmiddels behoorlijk dorst gekregen en gingen maar weer terug. We maakten zelf een zin, namelijk: Wij hebben zo’n dorst. Het paste precies maar was uiteraard niet goed. Langzaam aan kwamen ook de andere koppels binnen. Hans kwam met de uitslag er waren diverse personen die iets gewonnen hadden.

Yammie, yammie! Daarna aan de borrel en na enige tijd begonnen we toch wel trek te krijgen. Er stond een heerlijke goed verzorgd buffet klaar en we konden aanvallen. Alles smaakte prima en er werd aardig opgeschept. Een klein beetje uitbuiken en daarna voetjes van de vloer. Zelf ging ik tegen half twaalf op huis aan, maar een klein gezelschap heeft het nog later gemaakt. Al met al een gezellig en smaakvol uitje met dank aan Marjan en Hans. Martin en Chris hebben het op zich genomen om het volgend jaar te organiseren.

Nancy Mulsch