Persbericht - 50 jaar volleybal in Wognum

Zaterdag 26 mei 2018 viert Volleybalvereniging Wognum haar 50 jarig bestaan.

De bouw van het kleine gymnastiekzaaltje aan de Sportlaan in Wognum in 1968, was de aanleiding tot de oprichting van Volleybalvereniging Wognum. Een groepje ambtenaren begon met de eerste volleyballessen. Theo Minneboo, Henk Groen en Cees Roozendaal waren mannen van het eerste uur.

Na enkele jaren begon men ook in de competitie mee te doen met een dames- en een herenteam. Ook kwamen er jeugdteams in actie in de competitie. De eerste jaren had de vereniging als thuishaven Sporthal 't Bon te Opmeer. Pas in 1978 kreeg Wognum zijn eigen Sporthal 't Span, dit was tot enige jaren geleden de thuishaven van de vereniging

vvWognum heeft ups en downs gekend in zowel sportief opzicht als ook in ledenaantal. Er zijn jaren geweest dat het ledental flink boven de honderd heeft gestaan. Maar de vereniging heeft ook mindere tijden gekend. Een jaar of 10 geleden daalde het ledenaantal tot circa 50 leden. Overal werd de belangstelling voor teamsporten toen minder.

De laatste jaren zit het volleybal in Wognum weer duidelijk in de lift. Het invoegen van de spelers van Schorpioen uit Midwoud heeft daar ook zeker aan bijgedragen. De vereniging is gegroeid naar ruim 100 leden.

Het 50 jarig bestaan van de vereniging wordt gevierd op zaterdag 26 mei 2018. 's Middags van 13:00 uur tot 16:00 uur zijn er voor jeugdleden en seniorenleden activiteiten in en rond De Westfrieslandhal bij het sportcomplex De Bloesem te Wognum.

Leden en oud-leden van de vereniging zijn welkom van 15:30 uur tot ca. 17:00 uur in het Sportcafé van de Bloesem, om een borrel te drinken op 50 jaar volleybal in Wognum.

's Avonds is er voor de leden en genodigden een gezellige avond bij Café Stam te Wognum.

namens het feestcomité,
Ko de Groot