Verslag Stratentoernooi (15+17 juni 2022)

ZANGERSKWARTIER WINT STRATENVOLLEYBAL-MIXTOERNOOI

Het 39e Stratenvolleybal-mixtoernooi werd door de vvWognum georganiseerd op woensdag 15 en vrijdag 17 juni jl.in De Westfrieslandhal. Mede als gevolg van de naweeën van corona, waardoor we geen ideale datum konden plannen, bleef het aantal inschrijvingen deze keer steken op 12. We hadden gerekend op 15 teams. Gelukkig wel genoeg om een aantrekkelijk programma in elkaar te zetten, met dank aan toernooiorganisator Hans Breeuwsma en wedstrijdleider Jeroen Brink. De voorronde op woensdag 15 juni verliep meteen al spannend. Op veld drie eindigden drie van de vier teams bovenaan met een gelijk aantal wedstrijdpunten. Op basis van het setsaldo schoven het Zangerskwartier en de Westenders door naar de winnaarspoule en mochten de Oostenders in de middenpoule de eer proberen hoog te houden.

Op vrijdag 17 juni streden in poule A, vier teams om de toernooiwinst. Het Zangerskwartier wist de andere teams van zich af te houden en mocht na afloop de wisselbokaal in ontvangst nemen. De Kerkweg werd eervol tweede gevolgd door de Westenders en De Waard Heroes.

In poule B om de plaatsen 5 t/m 8 had het vriendenteam Moos het meeste geluk en eindigde als eerste, gevolgd door de Toffe Peren, de Oostenders en Rietveen. De (verliezers) poule C leverde een duidelijke winnaar op. Het team Zowiezo winnen deed zijn naam alle eer aan door de hoogste score van de avond te behalen! Het Bon/Ringbalk combinatie werd hier tweede en de Nova Stars derde. De laatste plaats, goed voor de poedelbeker en het spandoek van PV Leekerweide, was voor De Parels.

De drie poulewinnaars werden getrakteerd op een grote portie bittergarnituur; de nummers twee op een heerlijke metworst van slagerij Kok! Na afloop van de wedstrijden draaide het Rad van Avontuur weer als vanouds met Hans Breeuwsma in de hoofdrol. De deelnemende teams hadden weer voor een groot en gevarieerd aanbod aan prijzen gezorgd. Dit alles had tot gevolg dat er een flink batig saldo overbleef; tot genoegen van Pieter, onze nieuwe penningmeester! Daarna maakte wedstrijdleider Jeroen Brink de einduitslag bekend en werden de prijzen uitgereikt.

Hierbij onze dank aan de EHBO-ers Piet en Wim! Ook alle vrijwilligers bedankt voor hun inzet, in het bijzonder Hans als toernooiorganisator en raddraaier, Jeroen voor de wedstrijdleiding en Clemens voor de zaaldienst. Alle contactpersonen bedankt voor hun inspanningen en alle deelnemers voor hun sportieve deelname aan dit toernooi en de vele ingebrachte prijzen voor het Rad van Avontuur! Dit succesvolle toernooi is mede mogelijk gemaakt door P.V. Leekerweide, waarvoor onze dank!<

Tot volgend jaar bij de 40e aflevering!

De uitslag

Poule A extra prijs