Verslag H1, P/D wedstrijden 28 april 2018

Klik voor meer foto's Op zaterdag 28 april zijn promotie-/degradatiewedstrijden gespeeld in De Westfrieslandhal. Heren 1 speelde hierin mee, met als inzet: promotie naar de Promotieklasse. Aan de ambiance lag het niet! De propagandacampagne van Ronald had z'n doel bereikt! Voor een volgepakte tribune met vlaggen, toeters en bellen werd de strijd aangegaan. In de 1e wedstrijd tegen KVA 1 (Amsterdam) - de nr. 10 van de promotieklasse - bleek al snel dat het niveau in die klasse duidelijk hoger ligt dan wat Heren 1 gewend is in de 1e klasse. Het lukte onze mannen maar niet om er echt een wedstrijd van te maken, met als eindresultaat een 0-2 nederlaag (setstanden 12-25 en 17-25).

Klik voor meer foto's De 2e wedstrijd tegen VCH 3 (Hoofddorp) was een stuk spannender. Onder luide aanmoedigingen vanaf de tribune speelden onze mannen wel een goede wedstrijd, maar lieten het op een aantal cruciale momenten afweten. Onder andere de middenaanval van de tegenpartij zat beter in elkaar. VCH 3 won nipt met 2-0 (setstanden 25-22 en 25-23), waardoor Wognum 1 het in het volgende seizoen opnieuw kan gaan proberen in de 1e Klasse! De heren van KVA 1 wonnen ook van VCH 3, waardoor zij in de promotieklasse blijven.

Niettemin kunnen we terugkijken op een fantastisch seizoen met vele hoogtepunten o.l.v. trainer/coach Geco Verblaauw!!

Jan Blauw