Verslag D2

Feest voor Dames 2 op Texel! (10 november 2018)

Op weg naar Texel Althans, dat zou het gaan worden, want ja, om 9:00 uur in de auto op weg naar Den Helder om de oversteek naar Texel te maken omdat de wedstrijd om 12:00 uur gespeeld wordt op de zaterdag (10 november). Dan ben je natuurlijk extra gemotiveerd om er een leuke pot van te maken. Mariska had een lekkere appeltaart gebakken, dus op de boot werden we al getrakteerd.

Het is de onderste tegen de één na onderste, dus we dichtten ons ook wel kansen toe. De prognose gaf aan: 3-1 voor Tevoko, let’s kill the prognose.... In sporthal Ons Genoegen in Den Burg, kwamen acht stoere, in het zwart geklede, jonge dames van Tevoko het veld op, klaar om er een leuke wedstrijd van te maken. Even slikken bij de coach tijdens het inspelen, maar goed, met ons kanon Ike in de gelederen hadden wij ook een sterk wapen!

Het werd een heel spannende wedstrijd. Vaak liepen we in een set, tegen een achterstand van zomaar 5 punten aan door de servicedruk van de tegenstanders. Die stoere meiden konden goed serveren! Met hard werken, knokken en doorgaan kwamen we tot 30-28 in de 1e set, het spande er echt om! In de 2e set werd het 29-27, ook al zo'n close call. In de 3e set kwamen we tot 25-22, zeker niet weggespeeld, en in de 4e en laatste set deed de coach wat omzettingen. We hadden niets meer te verliezen, maar ook dat pakte niet goed uit helaas! Na nog even kort vóór gestaan te hebben, begon de service van Tevoko weer te draaien en knakten na 15 punten de koppies en eindigde de set in 25-16. Het was wel duidelijk. We zitten er zo dichtbij, maar toch nog net niet.

Toch feest op Texel dan? Jazeker, want een aantal van de dames bleef nog even plakken en maakte er nog een leuke middag van. Rozig zaten we om 19:00 uur weer op de boot en rond 20:00 uur was iedereen weer thuis. De volgende keer blijven we misschien nog wel iets langer, met nog meer teamleden en/of aanhang/supporters!!

Jeroen Brink