Verslag D3

ONGESLAGEN KAMPIOEN ZONDER BLOEMEN (2 mei 2022)

U heeft het vast nog niet gehoord, maar het leukste team van Volleybalvereniging Wognum is KAMPIOEN geworden!

Huh? zien wij u denken, Hoe kan ik dat nou gemist hebben? en Waarom zijn die knappe meiden van Dames 3 niet op een platte kar gehesen en door het dorp gereden? Wijzelf willen dit ook niet helemaal snappen, maar het komt omdat 2021-2022 een beetje een zielig volleybalseizoen is geworden. Onze bond heeft bedacht dat luiheid boven arbeid gaat en niemand dit seizoen kan promoveren. We startten nog volop in een pandemie. Daardoor zijn er veel wedstrijden uitgevallen. Niet alle verenigingen hadden zin om die wedstrijden in te halen. Geen kampioen dus en geen medailles van de bond. Wij hebben natuurlijk evengoed gewoon ALLE wedstrijden gewonnen. Allemaal!

En dan was er nog iets. Misschien was het toch niet zo'n enorme prestatie om (geen)kampioen te worden. Wij zijn namelijk oude rotten in het vak, we hebben er jaren samen spelen opzitten. We zijn echter wel als nieuw team ingeschreven dit seizoen en dan moet je in de laagste klasse beginnen en jezelf een weg omhoog winnen. Wij oude rotten waren er opgeteld zo'n 40 jaar uit geweest, maar er zit in ons team toch ruim 300 jaar aan volleybalervaring. Eerlijk is eerlijk, we hoefden er niet heel hard voor te werken om te winnen. Vaak was het best saai. Ook was het met regelmaat zielig voor de tegenstander. Zeker niet leuk om naar te kijken.

Het kwam ook voor dat we niet kwamen trainen of opgingen in de training van Dames 1. We hebben ons niet prominent geprofileerd binnen de vereniging. We hebben absoluut lekker nagezeten in de kantine, maar niet al te hoog van de toren geblazen, niet op de bar gedanst. Dus toen na onze (geen)kampioenswedstrijd de bloemen achterwege bleven, heeft niemand daar iets van gevonden en hebben we onszelf een verdiende snackschotel cadeau gedaan. En de wedstrijden daarna, die we weer wonnen, hebben we onszelf een flinke Texelse Skuumkop cadeau gedaan en weer een snackschotel. Eigenlijk kan het ook niet beter dan dat. Samen met dit podium op de website natuurlijk (en eerder in de Walhalla), want we willen dit toch niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan.

Al met al was dit het gezelligste en meest relaxte seizoen ooit en we hebben goede hoop dat we door de bond alsnog in een hogere klasse worden geplaatst. Dan verliezen we ongetwijfeld een paar setjes. En weer geen medaille, geen kar en geen bloemen. Gelukkig spelen we tegenwoordig voor de lol en dat blijkt veel belangrijker.

Met trotse sportieve groet, Uw eigen Dames 3 van Volleybalvereniging Wognum